Flor Dierckx

Flor Dierckx uit de Molenstraat, vader van drie kinderen en grootvader van drie kleinkinderen, is in Vosselaar zeker geen onbekende. Niet omdat hij als echtgenoot van Lut De Jongh de schoonzoon is van wijlen Louis De Jongh, gewezen hoofdonderwijzer van de gemeentelijke basisschool in het centrum en voormalige brandweercommandant. En evenmin omdat hij een lid is van de lokale Sint-Sebastiaansgilde. Neen, maar wel omdat Flor een hele tijd in de Vosselaarse politiek heeft ‘meegedraaid’. Eigenlijk is meegedraaid een onterechte woordkeuze. Flor heeft immers ook al jaren voordien politiek bedreven. Zijn politieke carrière begon in Poppel. Als bezige bij hielp hij in die grensgemeente reeds als 21-jarige de lokale gemeenschap gestalte geven: als jeugdleider en als voetbaltrainer. Kortom, sociaal geëngageerd. Dat leidde tot zijn verkiezing als gemeenteraadslid in Poppel, toen nog een zelfstandige gemeente. Aan dit mandaat kwam in 1978 met zijn verhuis naar Vosselaar een einde. Meegedraaid? Beleid gemaakt! Ook in onze gemeente waar Flor vanaf het begin van de jaren 80 met VERNIEUWING het politieke reilen en zeilen mee een andere wending heeft gegeven. Een tijd als gemeenteraadslid, maar vooral als OCMWvoorzitter kon Flor de gemeenschap dienen.

Waarom de keuze voor N-VA?
“De no-nonsense houding van Bart De Wever, het Vlaams gedachtegoed, het inzicht dat het confederalisme de enig juiste weg is voor Vlaanderen.Zo eenvoudig is dat.”
Omwille van dezefde redenen koos hij dan ook voor N-VA Vosselaar. Ook vindt hij het niet gezond dat een gemeente jarenlang door één partij overheerst wordt. Met zijn ervaring op het politieke vlak wil hij N-VA Vosselaar daadwerkelijk steunen om mee de gemeente te gaan besturen. Hij wil zich dienstbaar maken op het gebied van inspraak, het sociale aspect en het
milieu.”