Zwemmen in de buurt? Geniet van een voordeliger tarief

Op 28 maart 2020

Op aandringen van de N-VA komt de gemeente tussen in de prijs voor een zwemabonnement of  zwemlessen in de buurt. Zo kunnen u en uw kinderen aan een voordelig tarief blijven zwemmen.

Eind 2019 besliste de meerderheid om niet langer exclusief met het zwembad van Beerse samen te werken. De reden daarvoor is dat onze gemeente dubbel zoveel zou moeten bijdragen aan dat zwembad. Helaas wil dat zeggen dat u als inwoner van Vosselaar niet meer automatisch hetzelfde tarief krijgt als een inwoner van Beerse.

Tussenkomst voor zwemabonnement of -lessen

Maar daar pasten we ondertussen een mouw aan. Omdat we veel belang hechten aan sport en gezondheid, stelde de N-VA voor om het wegvallen van het verlaagde tarief in het  zwembad van Beerse te compenseren door een gemeentelijke tussenkomst. Betaalt u een zwemabonnement of zwemlessen in Beerse, Turnhout, Herentals, Arendonk of Geel, dan neemt onze gemeente het verschil tussen het inwoners- en het  niet-inwonerstarief op zich.
Een voordeel voor u is dat u nu de keuze hebt tussen verschillende zwembaden in de buurt.

Om van de toelage te genieten, moet u wel een aanvraag indienen via de gemeentelijke sportdienst of de website van de gemeente: www.vosselaar.be