STEM-academie krijgt een vervolg

Op 22 december 2020

Wetenschappen, wiskunde, techniek en informatica. Het zijn allemaal STEM-disciplines. Een term die we de laatste jaren wel vaker horen. Na het succes van de eerste editie, werd in oktober onze tweede STEM-academie voor jongens en meisjes van het vijfde en zesde leerjaar opgestart.

N-VA-schepen Tinne Wouters beseft dat STEM de toekomst is: “Onze samenleving heeft nood aan mensen met interesse, kennis en ervaring op dat vlak. De gemeente Vosselaar werkt daar graag aan mee. Dankzij tien verschillende workshops leren kinderen de wereld van STEM kennen. Op die manier willen we hen prikkelen om bij een latere studiekeuze te kiezen voor wetenschappen, techniek, wiskunde of informatica.”

Janssen Pharmaceutica
De workshop die het meest in het oog springt, is het bezoek aan Janssen Pharmaceutica. “Een innoverende wereldgigant die STEM zelf promoot in hun eigen projecten. Het is voor ons een unieke en zeer aangename samenwerking. Tijdens de workshops leren de kinderen het werk van dokter Paul Janssen, vroegere inwoner en ereburger van Vosselaar, beter kennen. Wie weet treden ze later zelfs in zijn voetsporen.”
Als leerkracht techniek en schepen van onderwijs is Tinne uiteraard heel fier op deze realisatie. “Als ik de recensies uit de evaluatie lees, dan weet ik waarvoor ik het allemaal doe. Dit is alleszins een volgende
stap in een mooier en beter Vosselaar!”