Op naar ons oude, normale leven

Op 25 juli 2021

Graag refereer ik terug naar mijn woorden uit ons vorige huis-aan-huisblad: hou nog even vol, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Jammer genoeg kan ik nog niet zeggen dat we de draad van ons
normale leven opnieuw kunnen oppakken, maar de versoepelingen hebben ons deugd gedaan.
De vaccinatiecampagne verloopt zeer vlot, de druk op ziekenhuizen neemt af en er sterven ook steeds minder mensen aan het virus.

Vlaams minister-president Jan Jambon heeft laten vallen dat hij mikt op oktober 2021 om naar ons oude, normale leven terug te keren. Ik hoop ten zeerste dat ik dat goede nieuws ook in het voorwoord van ons volgende huis-aan-huisblad mag aankondigen. Sinds 24 mei loopt er een proefproject voor een veiligere schoolomgeving in onze gemeente. We willen benadrukken dat het om een testfase gaat die continu wordt geëvalueerd en bijgestuurd. Jullie ervaringen daarbij zijn van harte welkom.
Aarzel niet om je ervaringen te delen met onze bestuursleden. Samen komen we tot een zo goed mogelijk circulatieplan.
Om af te sluiten, wil ik iedereen een fi jne zomervakantie toewensen. Een vakantie met veel zon, verfrissende cocktails, maar vooral een vakantie die we opnieuw met onze geliefden samen kunnen doorbrengen.