Bestuurslid in de kijker: Jeroen Claessens

Op 26 maart 2020

N-VA Vosselaar mocht recent een nieuw bestuurslid verwelkomen. Wie is Jeroen en waarom heeft hij voor de N-VA gekozen? Ontdek het in dit interview.

Dag Jeroen, stel je jezelf even voor?

“Graag. Ik ben Jeroen, 48 jaar en getrouwd met Carolien. Samen zijn we de trotse ouders van Matthieu (11) en Alexandra (8). Onze kinderen gaan naar Gemeentelijke Basisschool Centrum. In 2010 hebben wij een huisje gebouwd in de Steenovenstraat in Vosselaar. Daarvoor woonden we in Rijkevorsel.

Ik ben zaakvoerder van marktstudiebureau Alert Marktonderzoek. Niets is voor mij zo boeiend als  onderzoeken hoe bepaalde processen lopen, waarom ze zo lopen en hoe het beter kan. Als ondernemer weet ik van aanpakken en ben ik ook heel positief ingesteld. Al sinds mijn verhuis naar Vosselaar ben ik sociaal betrokken in de gemeente. Ik ben al acht jaar actief in de lokale politiek en was in de vorige bestuursperiode vijf jaar gemeenteraadslid.

Ik zette mij in binnen het bestuur van het plaatselijk werkgelegenheidsagentschap (PWA) en was ook lid van de Raad van Bestuur Stadsregio Turnhout. Momenteel ben ik secretaris en communicatieverantwoordelijke voor het Gemeentelijk Feestcomité Vosselaar en ondervoorzitter bij de Raad van Economie Vosselaar. Mijn doel is om onze Kempische gemeente een stukje levendiger en ondernemender te maken en tegelijk de sociale samenhang in onze gemeente nog te verbeteren.”

Waarom koos je voor de N-VA?

“De N-VA is voor mij de enige partij die voluit inzet op onze normen, waarden en identiteit. Van migranten verwachten we dat zij die erkennen, respecteren en actief deelnemen aan onze maatschappij. Ook wat onze staatsstructuur betreft durft de N-VA de feiten te benoemen. Het federale model werkt niet meer. De onmogelijke regeringsvorming waarin we blijven steken, vormt daarvan het beste bewijs. Vlaanderen en Wallonië zijn zo verschillend dat een samenhangend en toekomstgericht akkoord gewoon niet meer mogelijk blijkt. Dan kunnen we maar beter erkennen dat we het best onze eigen koers varen. Dat is de beste garantie voor onze sociale zekerheid en onze welvaart in het algemeen. Ook in ons prachtige Vosselaar.”