N-VA Vosselaar laat zich inspireren voor een beter bestuur

Op 15 december 2023

Een delegatie van N-VA Vosselaar nam deel aan de lokale beleidsmarkt in Genk. Er was een gevarieerd aanbod van 28 inspirerende sessies boordevol nieuwe ideeën, handige praktijkvoorbeelden en heel wat inspiratie om het verkiezingsprogramma voor een beter bestuur voor Vosselaar uit te werken.
Een eigen verhaal voor een mooie toekomst
Wij gaan voor een eigen Vosselaars verhaal, samen met onze bovenlokale partners. In tegenstelling tot de andere partijen in Vosselaar, vindt de N-VA het belangrijk om ook een goede band te hebben met de provinciale, Vlaamse en federale beleidsmakers.
Op de lokale beleidsmarkt van N-VA nationaal trokken vooral volgende thema’s onze aandacht. Thema’s die we zeker zullen opnemen in ons lokaal verkiezingsprogramma.
  - Gemeentelijk onderwijsbeleid en kinderopvang. Omdat de allerkleinsten onze toekomst zijn.
   - Klimaatadaptatie in de praktijk.
   - Lokaal activeringsbeleid. Wij, als lokaal bestuur, zijn de essentiële schakel om niet-beroepsactieven te bereiken en aan de slag te krijgen.
   - Overlast bestrijden met gemeentelijke administratieve sancties (GAS). Overlast mag niet etteren. Storende fenomenen en ongewenst gedrag moeten na verwittiging aangepakt worden. We willen niet alleen repressief werken, maar ook preventief en verdraagzaam zijn ten opzichte van elkaar.
   - Vrijwilligersbeleid bij lokale besturen.
   - Vrije tijd en toegankelijkheid. In onze gemeente telt iedereen mee en zullen wij een inclusief beleid voeren. In Vosselaar beperken we beperkingen.
   - Duurzame en zorgzame buurten. Gemeenschapsvorming, mentaal welzijn en het verhogen van de participatiegraad zijn voor ons belangrijk.
   - Eén van de sessies ging over ‘plaats je gemeente in de kijker’. Vosselaar is een bruisende en levendige plek die veel te bieden heeft. Het hoogtepunt van onze gemeente is onze Konijnenberg. De perfecte plek        waar iedereen kan genieten van rust, schoonheid en spel. Die troef moeten we nog meer uitspelen. Daarnaast zullen we de verschillende evenementen die georganiseerd worden blijven steunen. Wij willen dat        onze gemeente staat voor gastvrijheid en gezelligheid, want genieten begint in Vosselaar.
Wij hebben uw steun nodig!
U merkt het, achter de schermen bereiden wij ons voor op de gemeenteraadsverkiezing van 13 oktober 2024. Dan kiest u wie in Vosselaar in de toekomst het beleid zal voeren. Dat is een belangrijke keuze waarvoor wij uw steun en uw stem nodig hebben. Wij luisteren naar u, niet alleen om ons verkiezingsprogramma uit te werken, maar vooral bij het uitvoeren van een nieuw en beter het beleid voor Vosselaar.